Dagen

Dagen
Jag vaknade först på Syrengatan 13 idag, bortesett från en j*äkla katt som verkar tycka att det är jättekul att springa in och ut på nätterna...morr....
Men i vilket fall så är det skönt att vakna först och hinna med lite morgonsysslor
innan lillan vaknar. Claes fick sova längst eftersom han jobbar eftermiddag/natt.
 
Sen åkte jag och Medina till familjecentralen så att hon fick leka med andra barn o jag fick leka med andra mammor :) Därefter blev det hem och sova för lilltjejen, strax därefter kom svärmor o svärfar.
Svärfar kastade sig ut och gjorde om vår början på gärdesgården på baksida, han tyckte inte att det dög hehe,
o visst blev det mycket rakare o bättre efter att han grejat lite. En händig och energifull svärfar är bra att ha.
Undertiden lagade jag mat o kokade kaffe. Sen väckte dom lillan innan dom skulle åka..morr igen..fast hon hade sovit 1½ timme o va pigg o glad när hon vaknade så det var tur det! :))
 
Claes åkte till jobbet, jag blev trött och kände att jag inte klarade av att sysselsätta oss här hemma så vi åkte en stund till Veronika o Melwin, där också Cissi o Fabian var..myspys.. Sen har vi bara varit hemma, sett på tv och läst böcker.
 
Nu sover Medina o jag har städat rent på diskbänken, hängt tvätt, startat en ny maskin o grejat lite.
Nu borde jag även laga lite barnmat eller åtminstonde förbereda så att det blir lagat imorgon.
Varit lite lat på den fronten ett litet tag , men dessutom har inte lilltjejen haft så stor aptit.
Kanske just för att jag inte lagt så stor energi på matlagning? eller om det är tvärtom?
Mat har hon i alla fall fått såklart! bara att det inte funnits ett fullt frysfack med olika rätter att välja mellan.
 
Blev mycket text om dagen, ni som har tid, ork och intresse får läsa, resten kan hoppa över! :)
(kanske skulle stå i början av inlägget, du är det ju redan för sent att hoppa över.)
 
Helgen
I helgen har vi haft fullt hus och det har varit riktigt trevligt o kul!
I fredags kväll kom Anna, Linnea och Pontus hit för att bli kvar hela helgen <3
Vi gjorde hemmagjord pizza o hade fredagsmys, nästan hela familjen gustavsson m.fl.
droppade in, det är hög mysfaktor sånna kvällar.
Lördag bar det av mot BodaBorg för en heldag, 11 st blev vi som åkte medan Anna o Pontus stannade hemma
och agerade barnvakter. Lördag kväll blev det köpepizza och ännu en kväll med fullt bord <3 Innan det smög sig huvudvärk o tröttheten på, kändes som kaos i huset o min ork försvann för en stund, men pizzan blev kvällens räddning! :) Söndag blev det frukostmys innan sovgästerna begav sig hem.
 
Det var kort om helgen.
 
Snart är det Lilyhammer på ettan, det måste ses.
Får väl göra ett ryck i köket så att jag kan sätta mig med gott samvete.
Måste handla imorgon så att jag kan göra det goda brödet jag åt på familjecentralen,
hade helst gjort det ikväll men orkade inte iväg till affären, återkommer med recept om jag lyckas.
 
Inget riktigt inlägg utan bilder.. (dock inte lagt in några nya på ett litet tag)
 
 
Mormor Annica har stickat så fin höst-outfit <3
 
De här två grabbarna har vi sett mycket av idag.
 
Bilden är några månader gammal..men måste ju också innan jag avslutar inlägget berätta att hon börjat gå ganska många steg i följd innan hon rasar ihop eller kommer fram till sitt mål :)
Stora framsteg på gå-fronten med andra ord.. fortfarande vingligt och ostabilt men
hon tycker att det är kul och tränar för fullt. I helgen reste hon sig mitt på golvet och gick iväg en bit.
Så sött...än så länge hihi.
 
 
 
Hejs!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna Andersson

Finaste Medina!
Och älskar de din mamma stickat!! Vill också vara duktig på att sticka!

2012-09-20 @ 12:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0