Idag är det faktiskt Lördag

Så vad har vi haft för oss en dag som denna?
Claes gick upp med Medina vid halv 7, jag låg kvar i över en timme, lyx.
Fast det tyckte jag att jag var värd :)) Tyckte förmodligen Claes också eftersom
han lät mig.

Så fram åt halv 10 tog vi en promenad, Medina somnade, Jag och Claes slipade
väggarna i matsalsrummet (så nu är det verkligen dags att få upp tapeter ) :)
Jag målade listerna en sista gång lagom till att lillan vaknade.
Fick bli en dusch o lite pyssel så åkte vi ner till Otterbäcken en sväng för att hälsa
på Jennie med fler, som stod o sålde barnkläder på loppis i folkets hus.
Köpte lite fina kläder till Fabian (eftersom det mest va Caspers kläder så
fanns de inte mkt för lillan men hon har ju fått kläder i mängder efter Lilja! )
Annars fanns det inte mkt att ha tyckte jag, inget vi behövde i alla fall!

Så tog vi en sväng förbi Claes föräldrar, fikade o Medina fick lite lek o mys-tid med
farmor och farfar, sen åkte vi hem, Cissi och erik kom förbi för att hämta Medinas gammla
vagn, så att Anna kan försöka sälja den på bytardagen i Lidköping i Mars. .

Ja o sen va det lugnt, Claes åkte till Karlskoga på ishockey.. Medina sov o jag tvättade fönster i vårvädret <3
Sen blev det ica för att köpa jordgubbar till mig, och tulpaner till mormor och morfar.
Åkte till dom och fikade en massa, ja för dom firar 62-årig brölloppsdad idag! Det ni!

Hemma blev det kvällsgröt o nattning, o nu har jag fört in en låda med diabilder i datorn,
gick väldigt smidigt.. ska ge mig på att få in alla mormor och morfars diabilder.. så jag har att göra :))


Detta har alltså varit en sån dag som man fått mycket gjort och hunnir träffa många nära och kära!
Älskar sånna dagar.. dessutom har solen skinit och våren ÄR verkligen här :)

Snart kommer min stora älskling innanför dörren, då blir de kvällsmys.
Kan dela med mig av några diabilder (som nu mer är digitala bilder)
innan jag förflyttar mig till soffan.









När morfar fyllde 80 år fick han i present att flyga luftballong,
det är nästan 13 år sen! Jag kan se framför mig att morfar blir
som 100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann.
Jag menar, hur många 80 åringar ger sig upp i luftballong..













Lådan innehöll också en massa bilder på blommor, ja om det är några som
har gröna fingrar så är det mormor och morfar <3







De har också gjort en hel del små resor, även en hel del längre.
Här var dom dock till Läckö slott..
Som sagt, jag har nog en del att göra om jag ska
få in alla bilder men det ska bli kul!

Hejs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va roligt att du tagit dig an diabilderna! Jag hoppas man får möjlighet att få del av dem så småningom. Tack vare dig blir de ju tillgängliga för så många fler på ett lättare sätt. Vi har ju en massa videofilmer från 1982 och framåt som jag börjat kopiera över till DVD. Det tar sin tid och mycket återstår men så länge vår inspelningsbara DVD-spelare står rycken skall jag fortsätta med det projektet lite då och då.

2012-02-26 @ 11:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0