Mors dag

Idag är det mors dag, om någon missat det? :P
Så blir till att fira lite idag, inga planer men
blir väl att åka lite hit och lite dit :)

Hade ju tänkt att den lille kunde ha fått titta ut idag,
men än så är det väldigt lugnt, men många timmar kvar hehe.
Haft lite förvärkar i slutet av veckan,
inte ofta som man vill ha ont och tycker att det är lite kul.



Hittade en söt dikt.

Lilla Du Därinne
- av Lycke


Lilla du därinne
Jag undrar så vem du är
Att jag vet så lite om dig
fast du redan är här!

Är det dina tår jag känner?
Ditt hjärta jag hör slå?
Är det sant att du har ögon och naglar
och en mage att pussa på?

Jag vet så lite om dig
fast du redan är här.
Men jag älskar dig som tokig
Vem du än är!





Och självklart ett par dikter till mamma, på hennes "alldeles egna dag" :)

EN MOR
av Siv Andersson


En mor finns med från början
som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv.

Sen livets första måltid
har hon bjudit dig att smaka.
Hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.

Hon tas så lätt för given
som lindring av besvär.
Och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är.

I livets alla skeden
förblir hon dock densamma...
Din alldeles unika
högt älskade mamma.




TACK FÖR ATT DU FINNS
- av Siv Andersson

Du är speciell
och värdefull för mig.

Det som gör dig unik
finns i ditt sätt att vara,
din styrka och ditt mod
och allt som du kan klara.

Den kärlek som du ger
i omtanken om andra
ger lärdom om hur vi
ska vara mot varandra.

Du är en sån person
man lätt kan hålla kär.
Så tack för att du finns
just sådan som du är.




Bjuder även på senaste magbilden. V.39+1 (igår)





Igår va en väldigt lugn dag, Claes jobbade först o då va jag hemma o bara slappade.
Eftermiddan lagade jag god mat o så kom Anna och Nea en stund.
Åkte med dom till Otterbäcken en sväng, en liten sväng till mamma, sen hem igen.
Där Claes o Robin satt o spela dator mest hela kvällen,
så jag tillbringade min tid i soffan. Såg på Rasmus på luffen och på På smällen.
Sen stod ögonen i kors :P

Nej nu blir det frukost och planera dagen lite..

Hejs!


Kommentarer
Postat av: mamsen

Vilket fint inlägg- kram! (rörd) =)

2011-05-31 @ 21:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0