Vänlighet

De senaste dagarna känns det som att folk jag mött
har varit extra trevliga och glada på något vis,
vilket man blir väldigt glad av :)
Kanske har folk vinkat för att jag har en nytvättad bil som glänser,
kanske har gubben på torget prutat för att jag är nyklippt,
kanske fick jag en bakbok av pappa för att han vill bli bjuden på fika?
Kanske sa frisörskan att jag va vacker för att få se mig röd som en tomat?
Vad vet jag?
Haha.



Imorse i alla fall så kände jag att IDAG SKA jag klippa mig,
gått o tänkt på det i veckor nu. Så jag försökte hitta ett nr till
den thailändska frisörskan nere på byn men hittade inget så jag åkte dit och
inom 5 minuter satt jag med huvudet under jummet (stavas det så)
vatten, med masserande händer i hårbotten.
Först schampo, sen schampo igen och sen balsam.
Kunde ha somnat där, trots den hårda porslinskanten i nacken :)

Så kom en yngre tjej ut, som skulle klippa mig,
hon tala dock inte svenska och den andra kvinnan
talade ganska bra svenska så hon frågade mig hur jag ville bli klippt
och förmedlande sedan detta vidare till sin kollega..
Jag är inte så känslig med mitt hår
och hade ingen klar bild av hur jag ville bli klippt heller
så det kändes ganska lugnt och jag har hört att dom är duktiga.. 
Så börja hon klippa, jättenoga.. så började hon med luggen efter en stund men
då blev jag lite rädd för hon började klippa rakt och kort,
och jag som ville ha snedlugg, inte sån lugg man hade i lekis..
Men så avslutade hon i luggen och fortsatte med resten av håret.
Ska jag se ut såhär? tänkte jag.
Lite kort och rak lugg med min gamla förvuxna lugg hängandes ovanför lekiskuggen?
Hmm... blev lite nervös.. först rädd att luggen skulle bli alldeles för kort o rak,
sen för att den skulle bli lika lång som innan men med en annan lugg under..
Till sist så kom hon tillbaka till luggen och klippte mer, den blev riktigt bra.

Så frågade den andra kvinnan om jag va nöjd och speglade mig i nacken,
frågade om jag ville ha kortare i bak.. ja liite kortare gärna sa jag men att jag va nöjd i fram.
Så hon sa det till tjejen som klippte mig, fast tvärtom :D
så hon klippte lite kortare i fram men lät det va i bak.
Jag är i vilket fall som helst nöjd och det känns underbart att vara nyklippt! :)

Så frågade dom lite om min mage,
när det va dags och så, frisören trodde att det va en flicka för att jag va så vacker i ansiktet.
Tydligen så säger man i thailand att om man blir rund i ansiktet är det en pojk o annars en "ficka" :P
Fast jag har ju blivit rund i ansiktet så det kanske inte är en ficka.. det återstår att se :)
Går gärna tillbaka dit, och bra pris va det också.


Har inga förebilder, eller jo klart jag har förebilder som mamma t.ex :)
Men inga förebilder på håret, kan iaf säga att det va i behov av att klippas.

Sen när jag skulle gå o ta ut pengar så va bankomaten trasig,
på något underligt vis så visste jag nästan det för jag kände det på mig när jag åkte ner.
Så klev in på banken men där gick allt i slowmotion så jag gick in på ica, handlade lite mat o
gottigott. Tog ut pengar där och gick o betalade klippningen.
Sen tog jag en sväng på gullspångs stora torg, där det fanns ostbil, fiskbil och ett stånd med
bland annat underkläder :P
Köpte en sjal och en bhtop, för alla mina bh:ar sitter åt numera,
75 kr gick kalaset på och jag kan säga att bh:n är väldans skön.

Blev ett inlägg med mycket text visst, får bjuda på någon mer bild för att
kompensera lite.


Snuttetass som försöker gömma sig bakom en blomma.

Nu blir det nog att hänga tvätt o greja lite.

Hejs!


Kommentarer
Postat av: Moster B

Jag tror jag vet ungefär hur du kände dig hos frissan. Jag var sällskap åt din mormor på Kanarieöarna en gång när hon klippte sig hos en spansktalande frisör som inte kunde ett ord engelska. Och vi kunde inte spanska! Klippmetoden var något annorlunda än vi var vana vid men resultatet blev mycket bra. Längtar efter att se din mage, och förståss ännu mer efter att få se innehållet, pojk eller "ficka", spelar väl ingen roll!

2011-03-01 @ 20:53:43
Postat av: Sarah

Hehe okej, tur att det blev bra i alla fall då. Man behöver ju lite spänning ibland :P

Nej det spelar ju ingen roll men nyfiken är jag :)

2011-03-02 @ 09:08:00
URL: http://zarahgustavzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0