I städartagen

Har inte gjutit några gipsformar än som jag skrev att jag skulle men jag
har vikt all tvätt, tvättat några maskiner till, dammsugit/skurat.
Lagt in bilder till digitalramen, förbetett maten, ställt undan julsakerna...
Och plockat med lite annat.. känner dock att jag skulle behöva rensa ur
bland annat hobbyrummet.. få väck all skit som bara ligger.
Men det är mest sånt som man inte vill kasta men inte heller vill ha framme.
Precis som min garderob, får nog ta och rensa den lite snart.

Jag är i alla fall nöjd med vad jag hunnit göra än,
funderar på om jag ska sätta mig och skriva upp lite
sånt som behöver införskaffas, dels i "barnsaksväg"
och annat som skulle behövas hit hem till Syrengatan 13.

Så nu blir det att sitta stilla en stund tror jag :)
Det sparkar lite i magen nu när jag sitter här , kanske
vill ha lite uppmärksamhet nu när jag sprungit fram och tillbaka
och bara ägnat mig åt städning :)

Tipsa gärna om saker som kan skrivas upp på vår "barnhandlingslista"
finns säkert 1000 saker man inte tänker på men som är bra att ha :)
Är ju ett bra tag kvar men lika bra att börja i tid.


Syskonkärlek <3

Hejhej!


Kommentarer
Postat av: Moster B

Hej igen!

Nu har det hänt mkt på bloggen sedan sist jag var inne! Så härligt att det är en bebis på gång hos er. Vi måste verkligen se till att hitta hem till er snart.

Vill också påminna dig om att man kan göra fotobok av sina bilder. Har nu nästan gjort färdigt min för 2010. Jag har bestämt mig för att göra en om året med de bästa och viktigaste bilderna. Då slipper man skriva ut och sedan sätta in dem i album. Inte blir det dyrare heller. Texter och redigering görs direkt i programmet. Jag använder CEWE fotobok som kan hämtas hem gratis på nätet. Jag tror du var med då vi gjorde Kirunaboken till morfar. T.o.m jag klarar av det så för dig bör det vara en enkel match.

2011-01-19 @ 18:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0