Idag..

Alltid lika lätt att hitta på roliga rubriker :P

Idag sov jag ganska länge sen har jag diskat och grejat lite.
Gjutut några nya gipsformar till glasblommorna,
vilket gick aningen bättre denna gången eftersom dom
inte hann att bli stenhårda innan jag hade hunnit göra klart :P
Får se om dom går att använda..
Ska nog till Jette ikväll och prova :)

Men först ska vi (jag, Claes och magen) på förälsdragrupp, första mötet.
Blir kul att se vilka mer som är med, och förhoppningsvis kommer vi lära oss något nytt.
Blir kul att höra andras frågor och funderingar, för själv har jag inte funderat så mycket över
själva förlossningen och sånt....än....det kommer nog bubbla upp många tankar så småningom.
Men eftersom de andra i gruppen är längre gångna än vi så kanske det blir mycket sånt prat? Vad vet jag?

Vissa läser ju fakta som tokar om själva graviditeten och allt, men jag har väl småläst lite
om barnets utveckling och sånt men det finns nog miljoner saker mer att läsa som jag inte gjort.
Men det känns som att allt är bra och undrar jag något specielt så får jag ta reda på det då.


"Bebisen väger nu över 600 gram och är välproportionerad,
men med tunn och ömtålig hud och ringa mängd underhudsfett.
Nu börjar bebisen fylla utrymmet i livmodern och den är ungefär 30 centimeter lång från hjässa till häl.
Hjärnan växer snabbt, smaklökarna är fullt utvecklade, finger- och fotavtryck fortsätter utvecklas.
Inne i bebisens kropp utvecklar lungorna andningsvägarnas förgreningar och celler som producerar surfaktanter som gör att lungblåsorna (alveolerna) inte kollapsar när bebisen väl börjat andas luft.
"

Mormor berättade igår att när hon väntade min moster och hade järnbrist så fick hon äta mosad rå lever,
så jag är väldigt lycklig över att det finns små piller man kan käka idag :D

Det jag funderat mest på senaste dagarna är hur man ska göra med föräldraledighet,
men eftersom jag är så gott som arbetslös så blir det svårt att dela lika, man får ta en period i taget.
Får fundera vidare på det där så att man gör vad som är smartast :)
Claes får nog va pappaledig framåt nästa sommar så att jag kan dra in pengar undertiden :)
Inte lätt det dära. Men det löser sig.

Nu är det nog dags för lite lunch..
(Kommer nya magbild såsmåningom, ska försöka komma ihåg att ta en ikv.)

Hejhej ;)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0