Helg!

Ja visst är det helg, men det betyder ju inte att man är ledig..
imorgon blir det att jobba, men det blir nog toppenkul :)

Ikväll kommer Viktoria, så ska vi äta Taco och se på tv, ev. film :)

Har fått en del jobb framöver och det känns bra, hoppas jag orkar bara men det är så
lugnt det jobbet så det ska nog gå bra :)

Igår va jag hos barnmorskan, allt verkar se bra ut och det känns ju bra såklart :)
Snart dags att ta nya magbilder, men vet inte om det hänt så mycket sen sist jag la ut.

Idag är jag i v. 33+0, det är alltså "bara" 7 veckor kvar..
7 v. är inte mycket men ibland känns det lite långt bort :P
Kommer säkert bara säga vipps så är man där.




"Nu väger bebisen ungefär 2 kg och är cirka 44 cm lång.
Nu bör bebisen göra sig redo inför födelsen genom att vända sig upp-och-ner,
så att huvudet pekar nedåt i bäckenet.

Din bebis kranium är fortfarande lite mjukt, eftersom benen inte riktigt sitter ihop ännu –
delvis för att förlossningen ska bli lättare.
Människor föder barn med ovanligt stort huvud i förhållande till mammans bäcken och detta möjliggörs av att huvudet kan tryckas ihop lite under förlossningen.
Övriga delar av bebisens skelett hårdnar däremot nu och huden håller på att bli mindre röd och skrynklig.
"

Det får duga för dagens inlägg, nu är jag trött o ska vila lite innan jag ska till Hova och hämta Viktoria :)

Hejs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0