Oj vad jag bloggar idag

Men jag läste just den dummaste saken..

Nåt som jag inte pratar om ofta är att när jag va 13 år hittade jag och två vänner en man, mördad.
Ja och så nu satt jag och tänkte lite på det, googlade därför fram några artiklar om händelsen..


Första artikeln:

En man misstänks ha blivit mördad i en lägenhet i Gullspång.

Kroppen hittades utomhus av två flickor som gick förbi. (vi va tre)

Polisen har anhållit två kvinnor och en man misstänkta för dådet.

Det var natten till söndag som flickorna såg en livlös man ligga på en gräsmatta i ett bostadsområde i Gullspång i norra Västergötland.

Flera tecken tyder på att mannen blivit mördad,

men polisen vill inte avslöja hur han dött eller vilken typ av vapen som kan ha använts.

- Han anträffades utomhus men själva händelsen inträffade i en lägenhet i Gullspång, säger Sten- Ove Fransson, vakthavande beväl vid polisen i Skövde till aftonbladet.se.

- Kroppen är ännu inte identifierad och av utredningstekniska skäl vill vi inte berätta mer om eventuella fynd på platsen.

Tre personer, två kvinnor och en man, har anhållits misstänkta för mord.

- Samtliga är födda mellan 1972 och 1980 och förhörs nu, säger Fransson.

De anhållna greps i anslutning till den lägenhet där polisen tror att mordet skedde.


Men så hittade jag en till artikel som är skriven ett år senare (jag har inte sett den innan).

30-årings död i Gullspång var inte mord

I mars förra året hittades en 30-årig man död i Gullspång.
Polisen misstänkte att mannen hade mördats och fyra män greps och häktades.
Polisutredningen har nu lagts ner eftersom teorin är att det rör sig om ett självmord.

Två av männen misstänktes för mord och två misstänktes för medhjälp till mord.

Nu har polis och åklagare lagt ner utredningen och ingen kommer att åtalas för mord, skriver Skövde Nyheter.

Den utredning som gjorts har inte kunnat styrka att det rör sig om ett mord. I stället är teorin att det handlar om ett självmord.

Sannolikt har mannan som hittades död själv tillfogat sig skadorna, säger en av polisens utredare.


Visst är det sannolikt att han tog livet av sig i lägenheten och hittades av oss ute på gräsmattan?

För varför skulle "någon" släpat ut honom och blodat ner i trappuppgången. Lagt honom utanför huset (för att sen förmodligen förflytta honom någon annanstans senare, är vad jag tror.) om han tog livet av sig?

Eller han kanske stack en kniv i bröstet och sprang ut på gräsmattan o stupade där? Ja vem, vet. Jag har ju hört att det va så det var.. Hur vanligt är det att man tar livet av sig med en kökskniv på en fest?

Äh jag vet inte så mkt egentligen men det är så jag tror att det va och jag blev bara väldigt irriterad, nästan lite skrattretande att läsa den där artikeln faktiskt..


Den där kvällen började med att vi skulle sova över hos A, men eftersom vi va 13 och lite busiga så bestämde vi oss för att smita ut på kvällen, vet inte riktigt vad vi skulle göra men det kändes skoj.

Dom andra ville gå till Göta Holme men jag envisades med att jag ville gå till Skärven, även om vi bara gick dit en liiten sväng så skulle jag bli nöjd.. Har ingen aning om varför men jag ville helt enkelt dit.. Jag brukar inte va den som envisas om sånt utan följer med dit dom andra vill..

Men när vi satt där i gungställningen så fick jag syn på någon som låg en bit bort, jag sa det till dom men bara M som hörde, vi fick lite panik o sprang en liten bit där ifrån, då fattade A vad det va vi hade sett.. så vi gick fram, men ingen av oss vågade röra vid personen som låg där.. A petade lite med en pinne och ingen reaktion..

Vi blev ju självklart rädda och ringde 112, men dom kunde inte skicka någon ambulans för det fanns ingen i närheten och bla bla bla.. vi va ju skräckslagna, ingen ambulans, en dryg tant i telefon och så börja A & M bråka, fick lugna ner dom och så helt plötsligt när vi va på väg hem till A för att få hjälp av hennes föräldrar mötte vi ambulansen. Vi visade personen på marken..gick iväg en bit o satte oss för att vänta på att få veta nåt..

"Vi kan inte säga att han är död men han lever i alla fall inte" - tror det va dom orden vi fick höra. Dom kunde inte dödsförklara honom utan va tvungna att vänta på nån annan läkare om jag fatta rätt.. men va fan det låter ju som att det är taget ur en jäkla komedi.."Vi kan inte säga att han är död men han lever i alla fall inte".

Vi satte oss i en bil, minns inte om det var ambulansen, för att prata med en polis.

Det blixtrade och togs bilder utanför och självklart vände jag blicken dit och fick syn på mannens ansiktsuttryck (hade bara sett honom bakifrån innan eftersom han låg på mage)...

Ja men nog om det...Va inte ens meningen att jag skulle skriva om detta men nu blev det så och jag kan väl bjuda lite på en del ur mitt liv..
Tänker ganska ofta på den kvällen, men väldigt sällan jag pratar om det. Så ganska skönt att skriva det faktiskt.

Nu ska jag lyssna på lite glad musik så jag får upp humöret igen :P
Hoppas ingen som läst det är blev nere nu..

Hejs!

 


Kommentarer
Postat av: matilda

kommer ihåg att du berättat det för mig, usch så hemskt! Jag blir alltid så tagen när man läser i tidningarna att barn hittar kroppar. Läste engång om några små pojkar som lekte i skogen och hittade ett huvud!! kan du fatta? Vilka men man får för livet.



Visst var nakenlekar bäst! :D haha

2010-03-18 @ 18:28:49
URL: http://matildand.blogg.se/
Postat av: Camilla

Usch var hemsk upplevelse du varit med om.. När du dessutom var så UNG! De e ju aldrig roligt för ngn egentligen.. Modigt att du berättar, det är ju ändå en djup händelse som man kanske inte vill dela med sig till alla. En sak är iaf roligt! Att jag hittade din blogg :) Kramen!

2010-03-18 @ 19:01:55
URL: http://lillajagochminverld.blogg.se/
Postat av: Anna Gustavsson

Lilla syster. Tänker på det ibland, tyckte så synd om er! Och jag håller med om att den senaste artikeln är lite upprörande. Självklart tog han inte livet av sig.... för mig är det ganska uppenbart. Men men,... ingen blir lyckligare av att rota i det nu så här långt senare. Hoppas dock att den skyldige lever med världens sämsta samvete och mår piss eller inte alls.



Älskar dig syster! PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0