Knäppt

När jag nyss dammsög inne i sovrummet och irriterade mig lite
smått över en klädhög som är Claes som ligger i ena hörnet av rummet
(jag är inte bättre själv ibland) så kom jag o tänka på en låt med Björn Afzelius.



Nu mena jag inte farväl till släkt och vänner för att Claes har en klädhög i sovrummet,
utan att vi gärna gnäller och irriterar oss över värdsliga saker
när det finns så mycket större problem att lägga den energin på...
Eller varför inte lägga den energin på att vara glad?
När jag ibland blir irriterad över småsaker som att köksluckorna alltid står vidöppna,
klädhögar o annat sånt tjafs så brukar jag snabbt slå undan irritationen o tänka
på vilken go och underbar kille jag har istället, slarvig men underbar.. :D
O klart man kan få vara lite irriterad ibland men det är inte värt att lägga energin på sånt.

Kankse inte just det låten handlar om men på sätt och vis ändå..

"Om du misshandlar din hustru
Och förtrycker dina ungar
Och super upp din lön
Så väljer grannen din att blunda
Men om du inte sörjer för
Att gräsmattan är ansad
Då är det hus i helvete;
Då blir grannen fly förbannad"

Det är ju så sant så sant....och hemskt att det faktiskt är sant...

Hehe nu skrev jag till älsklingen att jag städat o grejat,
då fick jag som svar att
"vad duktig du är. Jag får ta och bli bättre på det där jag med"
Nästan som att han visste vad jag satt här o skrev =)

En annan låt som faktiskt är riktigt bra:



Nej nu ska jag sluta sitta här o fundera över sånt som jag inte har tid med :P
Städdags igen, kissekatten har rivit ner en blomma, dags att dammsuga jord..

Hejs!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0