Diamantbröllop

Syster Anna tog mod till sig att läsa upp en fin dikt hon skrivit till mormor o morfar.

Till mormor och morfar på deras bröllopsdag 60 år.
Torsö restaurang Söndagen den 28/2-2010.

Då var det dags för diamantbröllop minsann
tänk vilken tur att just ni två fann varann

I Midskog är det inte bara perlagoner som blommat under dessa år
Kärleken är blomman som fortfarande består.

Tänk att trots den kärlek ni gett till varandra
har ni alltid haft kärlek över till andra

Önskar att alla kunde leva precis som ni
dela allt i nöd och lust, känna glädje och harmoni

En kärlek så orubbligt fast som stål
har nu en diamant som kärlekssymbol

Efter dessa 60 år som gått
har nu håret blivit lite grått

Men hjärtan får aldrig rynkor minsann
så därför är kärleken fortfarande ung och grann

Bröllopsdagen är till för att påminna
om dagen då Sven fick sin älskade kvinna

I Midskog-kurvan blommar det alltid så fint
Rabatterna skiftar i rosa, rött och gredelint

I köket doftar det alltid så gott
då Sylvia ständigt fixar med nåt

Löften som hållts i 60 år
kärlek som ännu idag består

Må hälsa, lycka och harmoni
förbli er framtidsmelodi



Uti Moseboken står att finna
Utav Adams revben blev en kvinna
Därför hyllar vi ikväll
Sven och hans älskade revbensspjäll!

© Copyright Anna Gustavsson

Snart ska jag bege mig ut i snön, åka till arbetsförmedlingen i mariestad..
Usch o fy, tydligen väldigt dåligt väglag...ingeeen lust!
Men ska i alla fall passa på att gå på jysk, om jag hinner o kanske köpa nån matta.
Köpten en jättefin matta igår.

Nä nu är det dags att greja lite mer innan de e dags..
I eftermiddag kommer Johanna och en kompis till henne hit, då ska jag med dom till Ridskolan.

Ha de fint

Kommentarer
Postat av: Anna Gustavsson

Hej älskade syster! Kul att du länkar till mig och att min dikt får pryda din blogg ler.

Jag är världens sämsta på att kommentera.... å ändå nästan "kräver" jag att folk ska kommentera på min blogg (fast nästan ingen gör det ändå) ....

2010-03-11 @ 11:07:11
URL: http://www.nogg.se/linneablommansmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0