Skinnskallar

Är hos sanna för ovanlighetens skull :P
Nyss käkat tomatsoppa med gott bröd, de va gott hehe
men innan jag hade käkat upp de så dök de i en geting för att ta sitt första o sista tomatsoppebad någonsin!

  

Har skrivit o sagt lite fel saker i dag, nyss "fan jag skulle inte ha ätit det där gräset" (brödet)
och tidigare när jag skrev sms så skulle de stå:
"ska ta det lugnt i helgen, ska nog ta hål i tungan"
men det va bara det att istället för tungan blev det sängen, alltså, "ska ta det lugnt i helgen, ska nog ta hål i sängen"
Något lugn helg om man hinner ta hål i sängen... :D

Lånade en bok som heter skinnskallar idag, ska kolla om den verkar intressant till ett arbete jag ska göra..
Skrattade för mig själv när jag läste:

Begreppet "skinhead" uppstod första gången på Jamaica redan under 1960-talet.
Skinheads var svarta (!) ungdomar som genom att klippa håret kort, tog avstånd från den rastafarianska reggae-kulturen, som de ansåg var flummiga!
Jamaicas skinheads klädde sig snyggt och propert , gärna i slips och kostym och tog avstånd från droger.

Ja ni hör ju! haha



Nu ska jag skaka av alla brödsmulor från duken... Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0