Jonas Gardell

Läste Jonas Gardells bok Jenny för nån vecka sen, tyckte den va jätte bra o nu håller jag på o läsa En komikers uppväxt o sen blir det Ett ufo gör entré. Alla handlar om hans uppväxt...Diggar han :P 



Läste lite i hans dagbok på www.jonasgardell.se o hittade de här:

Innan Carola bestämde sig för att delta i den förra melodifestivalen checkade hon med Gud först om hon skulle vara med eller inte, berättade hon i en tv-intervju som jag såg, och Gud hade gett klartecken, sådär go girl!

Det tycker jag är bra. Det var alltså Guds mening att Carola skulle vinna festivalen, och då kan jag inte låta bli att undra: måste det inte i så fall också vara Guds mening att Carola skulle komma femma i internationella finalen?

Vad menade Gud med det?

För att inte tala om Carolas ihärdiga halsinfektion. Det finns gudomliga vinkar att fatta här, om ni frågar mig.

Men om Gud alltså lägger ner möda och energi på Eurovisionsschlagern, vilket gör att man i och för sig kan ifrågasätta Guds prioritetsordning, då måste Gud alltså ha velat att Lordi skulle vinna!

Vad är det för mening med det? Fyra finska män och en kvinna med svampinfektioner över hela kroppen?

Guds vägar äro visserligen outgrundliga men sätter vi inte nåt nytt rekord här?

Lordi var förresten inte så märkvärdiga tycker jag. Herregud, sådär ser alla Marks gamla finska fastrar ut. Och något gudomligt budskap har jag aldrig hört av dem. Å andra sidan har inte heller jag nånsin varit särskilt bra på att fatta vinkar.


Kommentarer
Postat av: matilda

'HAHAHA jag dör:D
så jävla bra.P

2007-10-27 @ 20:13:07
URL: http://matildanderson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0